If you are applying for a job abroad (especially Europe or South America), a motivation letter to work abroad takes the place of a cover letter. Both resume and motivation letters are much less formal than their U.S. counterparts. The motivation letter, as the name implies, tells your potential employers why you were motivated to work for their company. Gives the opportunity to.
The motivation letter has been created like an official business letter with your name and address in the top right. Below this and opposite the left margin should be the recipient's name, job title, organization and address. (It's a bit like digging to find the name, if you don't know it.) European countries don't have a deadline after title abbreviations, so remember to leave them; That is, "Mr." instead of "Mr." and "Dr." instead of "Dr." Spell the name of the month and use the "day-month-year" order.
The first paragraph of your motivation letter describes the job you are applying for and how you learned about it. The second paragraph should address your qualifications for the job; Don’t just list them, talk about them. Show yourself as a person of initiative and creativity; In short, inspired! In the third paragraph, talk about why you want this particular job. What skills did you bring? What do you hope to learn? Finally, paragraph 4 gives your contact information and the time you have available for the interview.
If you use the recipient's name, close "with all sincerity"; If you use "Dear Sir or Madam" then "Close you faithfully". Type your name four spaces below and two spaces below it, type "enclosure" opposite the left margin. Sign your name in the space above your typed name, attach a resume to your motivation letter for work abroad and you're done!
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यदि आप विदेश (विशेष रूप से यूरोप या दक्षिण अमेरिका) में नौकरी के लिए आवेदन कर रहे हैं, तो विदेश में काम करने के लिए एक प्रेरणा पत्र एक कवर पत्र की जगह लेता है। फिर से शुरू और प्रेरणा पत्र दोनों अपने अमेरिकी समकक्षों की तुलना में बहुत कम औपचारिक हैं। प्रेरणा पत्र, जैसा कि नाम से पता चलता है, आपके संभावित नियोक्ताओं को बताता है कि आपको उनकी कंपनी के लिए काम करने के लिए क्यों प्रेरित किया गया था। को अवसर देता है।
प्रेरणा पत्र एक आधिकारिक व्यवसाय पत्र की तरह बनाया गया है जिसमें शीर्ष दाईं ओर आपका नाम और पता है। इसके नीचे और बाएं मार्जिन के विपरीत प्राप्तकर्ता का नाम, नौकरी का शीर्षक, संगठन और पता होना चाहिए। (यह नाम खोजने के लिए खुदाई करने के लिए थोड़ा सा है, यदि आप इसे नहीं जानते हैं।) यूरोपीय देशों में शीर्षक संक्षिप्तीकरण के बाद कोई समय सीमा नहीं है, इसलिए उन्हें छोड़ने के लिए याद रखें; वह है, "मि।" इसके बजाय "मि।" और "डॉ।" इसके बजाय "डॉ।" महीने का नाम बताएं और "दिन-महीने-वर्ष" क्रम का उपयोग करें।
आपके प्रेरणा पत्र का पहला पैराग्राफ उस नौकरी का वर्णन करता है जिसे आप आवेदन कर रहे हैं और आपने इसके बारे में कैसे सीखा। दूसरे पैराग्राफ को नौकरी के लिए आपकी योग्यता को संबोधित करना चाहिए; केवल उन्हें सूचीबद्ध न करें, उनके बारे में बात करें। खुद को पहल और रचनात्मकता के व्यक्ति के रूप में दिखाएं; संक्षेप में, प्रेरित! तीसरे पैराग्राफ में, इस बारे में बात करें कि आप इस विशेष नौकरी को क्यों चाहते हैं। क्या कौशल लाए? आप क्या सीखने की उम्मीद करते हैं? अंत में, पैरा 4 आपकी संपर्क जानकारी और साक्षात्कार के लिए आपके पास उपलब्ध समय देता है।
यदि आप प्राप्तकर्ता के नाम का उपयोग करते हैं, तो "सभी ईमानदारी के साथ" बंद करें; यदि आप "प्रिय महोदय या महोदया" का उपयोग करते हैं तो "आपको विश्वासपूर्वक बंद करें"। अपना नाम चार रिक्त स्थान और उसके नीचे दो स्थान टाइप करें, बायाँ मार्जिन विपरीत "संलग्नक" टाइप करें। अपने टाइप किए गए नाम के ऊपर स्पेस में अपना नाम साइन करें, विदेश में काम करने के लिए अपने प्रेरणा पत्र के लिए फिर से शुरू करें और आपका काम पूरा हो
जाएगा|
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