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Motivation How To Build Trust At Work

 You can be a skilled and effective employer, but if you don't trust your staff and vice versa, the possibilities for improvement and expansion in the business you work with are extremely limited.It is not important that employees like the boss, but they have to trust him. Otherwise, he will not be able to direct them and the workers will have very little motivation at work.










Truth and faith are united. He may be honest for years, but a lie can destroy the trust he has built and there is no doubt that it is very difficult to regain that trust.You have to be honest. Don't say "I don't know" when you do. Be direct and say what you have in mind. When you say "no" it means. We have to realize that the workspace is not a popularity contest. Tasks must be completed and the objectives of the task must be met successfully.


Therefore, trying to be nice all the time will create a roadblock in your work and distract you from your true work goals.Open your ears and accept criticism from employees or colleagues. It is difficult for everyone to accept comments, especially negative ones, but to lead it is necessary. Always listen to other ideas, suggestions, and encourage open discussion. This does not mean that if you are not a decision-making manager according to your facts.


Demonstration of confidence. Just saying "I trust you" is not enough. You must assign them the responsibilities and provide all the tools you need to be successful in the tasks you assign them. When we say that we refer to training, information e.t.cAcknowledge a job well done. People especially need to be appreciated at work. When an employee is productive and successfully completes a task, he shows his appreciation directly. People need permission to go public and make negative comments in private. It's in human nature, we can't change it, so it's important to follow that rule.


Recent research finds that workers simply don't care about money. They want to be educated on the job, take initiative, and also play a role in solving future problems.


In short, you must do what you preach and be clear with your actions. When you say "no" or "yes" they mean it and of course you have to give examples. If you apply a rule in your company, but you are the only one breaking it, the rule is not expected to last long. Confidence in particular will disappear and leading your team will become an extremely difficult task.






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आप एक कुशल और प्रभावी नियोक्ता हो सकते हैं, लेकिन यदि आप अपने कर्मचारियों पर भरोसा नहीं करते हैं और इसके विपरीत, आपके द्वारा काम करने वाले व्यवसाय में सुधार और विस्तार की संभावनाएं बहुत सीमित हैं।


यह महत्वपूर्ण नहीं है कि कर्मचारी बॉस को पसंद करते हैं, लेकिन उन्हें उस पर भरोसा करना होगा। अन्यथा, वह उन्हें निर्देशित करने में सक्षम नहीं होगा और श्रमिकों को काम पर बहुत कम प्रेरणा मिलेगी।


सत्य और विश्वास एक हो जाते हैं। वह वर्षों के लिए ईमानदार हो सकता है, लेकिन एक झूठ उसके द्वारा बनाए गए विश्वास को नष्ट कर सकता है और इसमें कोई संदेह नहीं है कि उस विश्वास को हासिल करना बहुत मुश्किल है।


आपको ईमानदार रहना होगा। जब आप कहते हैं कि "मुझे नहीं पता" मत कहो। प्रत्यक्ष रहें और कहें कि आपके मन में क्या है। जब आप कहते हैं "नहीं" इसका मतलब है। हमें यह महसूस करना होगा कि कार्यक्षेत्र एक लोकप्रियता प्रतियोगिता नहीं है। कार्य को पूरा किया जाना चाहिए और कार्य के उद्देश्यों को सफलतापूर्वक पूरा किया जाना चाहिए।


इसलिए, हर समय अच्छा बनने की कोशिश करना आपके काम में अवरोध पैदा करेगा और आपको अपने सच्चे काम के लक्ष्यों से विचलित करेगा।


अपने कान खोलें और कर्मचारियों या सहयोगियों से आलोचना स्वीकार करें। हर किसी के लिए टिप्पणियों को स्वीकार करना मुश्किल है, विशेष रूप से नकारात्मक लोगों को, लेकिन इसका नेतृत्व करना आवश्यक है। हमेशा अन्य विचारों, सुझावों को सुनें और खुली चर्चा को प्रोत्साहित करें। इसका मतलब यह नहीं है कि यदि आप अपने तथ्यों के अनुसार निर्णय लेने वाले प्रबंधक नहीं हैं।


आत्मविश्वास का प्रदर्शन। केवल यह कहना कि "मुझे तुम पर भरोसा है" पर्याप्त नहीं है। आपको उन्हें जिम्मेदारियां सौंपनी चाहिए और उन सभी उपकरणों को प्रदान करना चाहिए जिन्हें आप उन्हें असाइन करने वाले कार्यों में सफल होने के लिए आवश्यक हैं। जब हम कहते हैं कि हम प्रशिक्षण का संदर्भ लेते हैं, तो सूचना e.t.c


एक काम अच्छी तरह से स्वीकार करें। लोगों को विशेष रूप से काम पर सराहना की आवश्यकता है। जब एक कर्मचारी उत्पादक होता है और सफलतापूर्वक एक कार्य पूरा करता है, तो वह सीधे अपनी प्रशंसा दिखाता है। लोगों को सार्वजनिक रूप से जाने और निजी तौर पर नकारात्मक टिप्पणी करने की अनुमति चाहिए। यह मानव स्वभाव में है, हम इसे बदल नहीं सकते, इसलिए उस नियम का पालन करना महत्वपूर्ण है।


हाल के शोध में पाया गया है कि श्रमिकों को केवल पैसे की परवाह नहीं है। वे नौकरी पर शिक्षित होना चाहते हैं, पहल करते हैं, और भविष्य की समस्याओं को हल करने में भी भूमिका निभाते हैं।


संक्षेप में, आपको वह करना चाहिए जो आप उपदेश देते हैं और अपने कार्यों से स्पष्ट होते हैं। जब आप "नहीं" या "हां" कहते हैं, तो उनका मतलब है और निश्चित रूप से आपको उदाहरण देना होगा। यदि आप अपनी कंपनी में एक नियम लागू करते हैं, लेकिन आप इसे तोड़ने वाले एकमात्र हैं, तो नियम लंबे समय तक चलने की उम्मीद नहीं है। विशेष रूप से आत्मविश्वास गायब हो जाएगा और आपकी टीम का नेतृत्व करना एक अत्यंत कठिन कार्य बन जाएगा।







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